San Diego dag 1 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu San Diego dag 1 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

San Diego dag 1

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

21 December 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Het was een lange reis van Phoenix naar San Diego. We hebben het grootste deel van de reis geslapen want het was in de nacht. Na een aantal stops bij grote steden waren we al snel in California. Het zag er mooi uit met alle bergen en droogte op de bergen met een aantal planten en bomen. Het zag er een beetje uit als Gran Canaria alleen veel groter. Toch vielen we telkens in slaap totdat we wakker werden en er ineens twee mensen van de douane in de bus waren. Het eerste wat ik dacht was: oh shit we reizen een stukje door Mexico en zijn nu terug in de Verenigde staten. Dat zou problemen op kunnen leveren want we mogen het land niet meer terug in officieel. Ons visa verloopt 16 december en we mogen een maand langer in de VS blijven, maar we mogen het land niet opnieuw in. Gelukkig was dat niet het geval en werden we gewoon op de weg gecontroleerd. Het was nog maar drie kwartier naar San Diego.

Aangekomen in San Diego met de bus moesten we naar het hotel reizen met Uber. Het was vroeg in de morgen dus we konden helaas nog niet inchecken in het hotel en ze verzochten ons om 3 uur terug te komen. Toen zijn we maar naar de haven gelopen. San Diego ligt praktisch op een berg en je kunt mooi de straten omlaag afkijken op het water. Dit zag mooi uit om naar het strand te lopen. In de haven lagen een aantal mooie boten. We hadden er de meeuwen en de duiven gevoerd. Ze waren erg tam en ze kropen gewoon over je hand. Je kon ze aaien en ze aten brood uit je hand. Een nadeel van San Diego vind ik het aantal zwervers. Er zijn veel zwervers die winkelkarretjes vol spullen met zich meenemen. Onder de brug liggen dan ook wel ongeveer 20 zwervers. Voor een binnenstad vond ik het behoorlijk veel.

Toen even inchecken in het hotel. De kamer was in orde, maar was alleen een beetje klein. Even de meubels verplaatst en alles paste zoals we wilde. Het zag er allemaal netjes en in orde uit. Het heeft een mooie patio. ’s Avonds zijn we in de binnenstad gaan eten. In het algemeen vind ik San Diego duurder qua eten. Ook hier in San Diego zijn veel Mexicanen, maar we hebben geen Mexicaans gegeten deze keer. Hierna zijn we via de haven terug gelopen naar het hotel. Even de haven zien in het licht was erg mooi. Je kon over het water kijken naar het andere eiland. We zijn niet lang gebleven want we waren erg moe van onze nachttrip.