Grand Canyon + Antelope Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Grand Canyon + Antelope Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Grand Canyon + Antelope Canyon

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

02 Januari 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

We zijn vanochtend al iets na 6 opgestaan want we hadden een drukke dag gepland. Eerst naar de Antelepoe Canyon en dan naar de Grand Canyon. Dit is de dag waar ik het langst naar uitgekeken heb van de gehele reis. Vandaag is het dan zover.

Eerst naar de Antelope Canyon, maar hier verliep het plan al anders dan verwacht. Het ging pas open om 9 uur. Daarom zijn we eerst naar de Horse Shoe Bend gereden wat sowieso op de planning stond en erg dichtbij was. Dit is een grote bocht in de Colorado river. Dit is ook de rivier die door de Grand Canyon stroomt. Het was maar een kleine rivier, maar hij ligt in een gigantische kloof met een gigantische diepte. Je was bijna bang om te vallen omdat het stijl omlaag was. Het zag er super vet uit en je had een goed zicht.

Hierna zijn we dan naar de Antelope Canyon geweest. Zoek het maar eens op want het ziek er super vet uit! De foto’s die je online vindt liegen niet van hoe het echt uitziet. Het is een hele smalle kloof met super mooie bochten en de muren lijken wel golven van zand. Je ziet de zonnestralen heel mooi in de kloof vallen. Je zit wel 15 meter onder de grond. De kloof is gecreëerd door het water wat er eens per jaar met gigantische snelheden doorheen stroomt. We hadden geluk dat we een speed tour konden nemen zonder alle geschiedenis van de canyon. Door de mooie vormen in de kloof kon je fantasierijk veel dieren of andere figuren zien. Er zijn hier dan ook wereldbekende foto’s gemaakt in deze kloof. Het was een van de hoogtepunten van de reis daar ben ik zeker van.

Na een kleine 2 uur rit, waren we dan eindelijk in de Grand Canyon. Wij hadden besloten om het zuidelijk deel van de Grand Canyon te rijden. Je kon helaas alleen een weekticket kopen en niet een dagticket. Eerst moesten we met en auto klimmen tot een hoogte van 7400 feet. De top in principe is geheel vlak en je rijd langs de kloof. Al snel kregen we overzicht punten om te stoppen. Deze punten zijn daadwerkelijk geweldig. De kloof is gigantisch groot en diep. In de bodem loopt een kleine rivier, de Colorado river. Het uitzicht is uniek en geweldig. Je kunt wel 200 graden in de Canyon kijken en hij loopt super ver door. Het was helaas erg koud namelijk rond het vriespunt. Er lag zelfs sneeuw. We hadden tijd genoeg om het stuk te rijden en ieder punt was ongeveer hetzelfde, maar allemaal even mooi.

Nu zitten we weer in de auto op onze weg naar Los Angeles waar we morgen de auto terug moet brengen. Tot onze verbazing is de rit langer dan we dachten. Het zijn namelijk tussen de 750 en 800 kilometers. We zullen dus vanavond zoveel mogelijk rijden en morgenvroeg weer. Hier hadden we rekening mee gehouden om de overnachting ergens tussenin te hebben. Uiteindelijk hebben we een groot stuk gereden en zijn we nu aangekomen in Barstow. Tenslotte heb ik ook nog van Los Angeles tot en met gisteren foto’s online gezet. Geniet ervan.

• 03 Januari 2016 - 11:32

Carla:

Hee boy mooie foto's en jullie hebben ook een lekker vent op de foto's gezet!!! Die was zeker de moeite waard. Vakantie begint al op te schieten he. Nog een klein weekje en je bent weer in ons kleine landje en mag je weer gaan wandelen met Sofie over de grand canyon in Heel. Veel groetjes xxx

• 03 Januari 2016 - 13:04

Paul:

Nou Stan prachtig waar je overal heen bent geweest.Als dat geen levenservaring dan weet ik het niet meer.Je had al een paar jaar geen echte vakantie meer gehad maar naar mijn mening heb je dat nu ruimschoots overtroffen.De reisverslagen die je schrijft zijn heel informatief en geven toch een goed beeld wat je er allemaal mee maakt en hoe je de dingen ervaart.Over de foto's die je plaats zijn heel mooi maar ik ga er van uit dat als je thuis komt dat je dat ruimschoots gaat overtreffen.Nou ten slot langzaam begint jou avontuur en mooie reis op zijn einde te komen.En toch kijken we daar al naar uit want op een of andere manier hebben we je toch hier gemist.Veel groetjes xxx En tot gauw