San Diego dag 2 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu San Diego dag 2 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

San Diego dag 2

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

22 December 2015 | Verenigde Staten, San Diego

We zijn van ochtend vroeg opgestaan om een trolley toer te doen naar La Jolla te gaan. De trolley toer vertrok vanaf Old Town via Mount Soledad. Na een rit met gids en veel gepraat over de geschiedenis en allerlei planten wat mij persoonlijk niet interesseerde. De tour was leuk georganiseerd. De eerste stop Mount Solidad was een beetje teleurstellend. Dit kwam door het weer. Vandaag is de eerste dag dat we regen hebben. Ironische genoeg is San Diego normaal het beste qua warm weer. Dit zorgde ook voor veel mist waardoor je vanaf de berg niet van het uitzicht kon genieten. Op de berg was een groot kruis met een memorial aan vele Amerikaanse soldaten van verschillende veldslagen. Het uitzicht zou over de hele stad zijn en je kon ook Mexico zien.

Na deze korte stop vertrok de bus naar La Jolla. Dit is noordelijk van San Diego. Het is een strand waar normaal veel gesurft wordt en waar zeehonden en zeeleeuwen leven. Het was een mooie klif waar je makkelijk naar het strand kon gaan. Beetje klauteren over de rotsen kon je goed bij de zee komen. Op de zandbanken lagen de zeehonden en je kon er gewoon naartoe lopen. Je mocht ze niet aanraken want ze kunnen hard bijten. We konden zo dichtbij komen als we wilden alleen de zeehonden lieten hun tanden zien als je te dichtbij kwam. Naast zeehonden en zeeleeuwen hebben we ook kleine krabben gezien. Ze klommen makkelijk tussen de rotsen door. De klif gaf mooi uitzicht.

De derde stop was Mission Beach. Dit is een strand wat eigenlijk een los eiland is als ik het goed heb. Het was een mooi zandstrand waar je lekker kon gaan zwemmen. Ook hier wordt in de zomer veel gesurft. Het surfen is dus niet alleen Hawaii, maar ook de zuidelijke kusten van de VS. Er waren veel leuke souvenirwinkeltjes waar ik een California T-shirt heb gekocht.

De rit terug naar Old-Town waar we startte was daarna kort. Old-Town was de oude binnenstad van het vroegere San Diego. De nieuwe binnenstad is zuidelijker. De oude binnenstad was erg typisch en zag er sfeervol uit. Het was nu vooral toeristisch en er kwamen meer trolley van alle richtingen. Één van deze trolleys heeft ons dan ook weer naar de binnenstad gebracht. San Diego heeft erg veel open lucht. Restaurants, hotels en winkelcentrums zijn allemaal op de open lucht. De gang van ons hotel is buiten en zo zijn er erg veel gevallen. Dit is omdat het normaal lekker warm is en dat je dus niet binnen hoeft te zitten.

Morgen willen we graag naar Sunset Klif gaan en ’s avonds hebben we een twee uur rit met de bus naar Los Angeles.