Phoenix dag 2 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Phoenix dag 2 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Phoenix dag 2

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

20 December 2015 | Verenigde Staten, Phoenix

We hadden besloten om deze ochtend vroeg op te staan. Om 7 uur ging de wekker al want we wilden de Camelback mountain op gaan lopen. Dit hebben we ook gedaan. Na een lange reis met de bus naar de berg in de stad stonden we aan de voet van de berg. Er stond een mooi bord dat het een extreem moeilijke hike is. Het is de hoogste berg in de stad Phoenix en de Cholla trail was een van de twee wegen omhoog. De hoogte die we moesten beklimmen van deze hike was 1200 feet. De totale hoogte die we opliepen was iets meer want we begonnen al stuk lager met lopen.

De hike zelf was super mooi. Hij was ook erg zwaar want de extreem difficult was misschien wel een beetje waar.Hij was zeker zwaarder dan de hike in Shenandoah park en ook veel langer. Onderweg waren bijzonder mooie uitzichten over de stad en de bergen achter de stad. Je zag de verschillende wijken van de stad en het gaf een beadem nemende momenten. Er liepen veel mensen op dit pad, maar naast mensen ook veel honden. Van klein tot groot liepen ze allemaal geheel tot de top. Ik vraag me af of dat iets voor ons Sofietje is.

Eenmaal aan de top na een zware hike van ongeveer 2 uur, was het eerste wat we zagen de kerstman. Dit is nou iets typisch wat alleen in de US kan. Er stond ook een kerstboom en hij gaf snoep aan iedereen die de top bereikte. Vanaf de top hadden we super mooi uitzicht aan alle kanten. Er waren ook hier veel mensen. Je kon regelrecht de afgrond inkijken. Op sommige punten was het verticaal omlaag. Na lekker geluncht te hebben zijn we aan de afdaling begonnen die ook goed is gegaan.

Daarna zijn we met de bus naar Scotsdale geweest. Dit was een soort buurt die ook een binnenstad had. Deze binnenstad was geheel in het thema van western en zag er heel erg leuk uit. Je had er een groot winkelcentrum en leuke restaurantjes. We hebben hier dus ook gegeten. Net als in Dallas is Phoenix vol met Mexicanen. Vandaar dat we dus ook weer Mexicaans hebben gegeten. In San Diego zullen vast en zeker ook veel Mexicanen zijn want dit ligt bijna letterlijk op de grens.

’s Avonds zijn we naar Mill Avenue geweest. Dit is in een dorpje tegen Phoenix aan, genaamd Tempe. Het was mooi verlicht en het zag eruit als een plaatje. Na even rondgelopen te hebben en het plan om naar een bar te gaan, zijn we geëindigd in de bioscoop. We moesten sowieso lang wakker blijven want om 2:50 uur ’s nachts moesten we op het station zijn om de bus te pakken naar San Diego. Ja, we nemen de nachtbus. De film is dan ook heel toevallig de nieuwe Star Wars. Deze is twee dagen geleden in de première gegaan. Sorry voor de star wars fans, ik vond hem vreselijk. De verhaallijn was slecht en ze gooien ongestructureerd de personen door elkaar en alle scenes. Gelukkig zijn we nog steeds erg op tijd op het station. We zijn nu aan het wachten voor de bus waarmee we 5 uur gaan reizen. Phoe phoe ik zie er tegenop! Maar ik kijk wel erg vooruit naar San Diego!

Phoenix was erg mooi hoewel ik graag nog langer had willen blijven in Phoenix!

• 21 December 2015 - 13:10

Carla:

Haaaa jungske. Mijn dag begint 's morgens met het checken van de mail of jij een verslagje erop hebt gezet