Los Angeles dag 1 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Los Angeles dag 1 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Los Angeles dag 1

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

24 December 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Om te beginnen, de busreis is erg goed verlopen. Het was een korte rit, maar hij voelde zelfs nog korter. We hebben tijdens de busrit onze playlist gemaakt voor onze week met de auto na LA.

Aangekomen in LA in de avond ging het ietsjes minder goed. We hadden een uber besteld van het busstation naar ons hotel. met was ongeveer 4-6 dollar en een korte afstand van het centrum. Helaas hadden we een kersverse rijder die niets wist van los angeles en niet op gps reed. de rit duurde bijna een half uur en hij reed compleet de foute kant op. Na een aantal aanwijzingen van ons omdat we op de gps konden zien dat we compleet de foute kant op gingen, reden we eindelijk goed.

Dat is niet het enige. Het hotel was niet wat we gehoopt hadden. De foto's van onze boekingen lijken niet op de kamer. Het hotel ziet er van binnen een beetje simpel uit. Onze kamer is dan ook erg simpel met een oncomfortabel bed, een douche die een aantal minuten nodig heeft om warm te worden. Het meubilair ziet er ouderwets simpel uit zonder enige kleur. We hebben gekeken om voor annulering, maar met de extra kosten en de duurdere hotels met kerst was het moeilijk en duur om om te boeken. Dus we hebben besloten om toch maar in het hotel te blijven.

Na een nacht slapen begint dat echt onze eerste dag in LA. Het is niet alleen de eerste dag het is 24 december. Om te beginnen hebben we beide met het thuisfront geskyped. Met de 9 uur verschil momenteel is het moeilijker contact te hebben. Thuis gingen ze lekker gourmetten terwijl ik net me ontbijt op had.

Omdat het een kortere dag was zijn we naar de Watts Towers geweest. Eerlijk gezegd vielen ze een beetje tegen. Ze waren niet erg groot en je kon er niet in zonder tour. Er was helaas ook geen tour deze dag beschikbaar. Dus moesten we het met de buitenkant doen via het hekwerk. De keramische torens waren niet eens zo heel geweldig vind ik.

Dit duurde daarom dan ook niet erg lang waardoor we besloten hadden om met de metro door te reizen naar long beach. dit was een mooi zand strand. Dit was een typisch strand zoals je ze ziet op tv waar je aan Los Angeles denkt. Er was een grote haven en we zagen een glimp van de zonsondergang.

Omdat het kerstavond was zijn we iets uitgebreider gaan eten. Het avond eten was erg lekker en gelukkig hadden we een goed restaurant gevonden wat open was. Later zijn we naar de binnenstad geweest op zoek naar mooie plaatsen met leuk en veel kerstlicht. We hebben een paar mooie plaatsen gevonden die erg leuk uitzagen.