fall break - Reisverslag uit Waynesboro, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu fall break - Reisverslag uit Waynesboro, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

fall break

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Waynesboro

Op woensdag en donderdag heb ik mijn andere twee tentamens gehad. Deze zijn goed gegaan en heb ik beide wel makkelijk gehaald. Na deze tentamens had ik lekker alle tijd en geen verplichtingen meer.

Vrijdag kwamen in de morgen me ouders, zus en oma langs. Ze waren al sinds donderdag laat in Richmond. Het was heel erg leuk om ze weer te zien na twee maanden. Ik heb ze een rondleiding gegeven door campus en alle belangrijke punten laten zien waar ik te vinden ben en wat ik doe. Ook heb ik mijn kamertje laten zien. Mijn kamergenoot was ondertussen al naar Miami.

's Middags zijn we naar de shooting range geweest. Ik was er al een keertje geweest en wist wat er allemaal was en mocht daarom eerder met een groot geweer schieten. We hadden twee banen met twee verschillende geweren. Het was opnieuw weer super vet om de adrenaline te voelen. Ook was er een man op de baan die zelf 6 wapens had waarvan we met een enkel hebben mogen schieten van hem. Hij had ook attributen zoals demper en het was best vet om het verschil te voelen en vooral horen. Zelf oma heeft een geschoten met alle hulp en druk van het personeel.

's Avonds wilden we op campus eten, maar omdat het fall break is was het gesloten en zouden we zaterdag op campus eten. We hebben toen besloten om naar Cary street te gaan om daar te gaan eten. Het eten was erg lekker en even fijn om weer alles bij te kletsen wat hier allemaal is gebeurd en ook was er thuis gaande is waar ik niets van mee krijg.

Zaterdags zijn we vroeg vertrokken naar downtown om de binnenstad te zien die ik zelf ook nog amper tot niet heb gezien. We hebben de capitol building gezien die helaas dicht was. Ook wilden we hierna naar een botanische tuin gaan maar uiteindelijk toch besloten om eerder terug te gaan naar campus.

Op campus zijn we naar een American Football game geweest. Eerst is er altijd tailgating. Dit is een soort traditie waar alle Amerikanen met hun tentje en barbecue op de parkeerplaats gezellig rond hangen. Het was leuk om er doorheen te lopen. Daarna zijn we naar het stadion gelopen en het was een gekkenhuis wat er allemaal omheen te doen was.

De wedstrijd zelf was ook apart. De wedstrijd bestond uit 4 quarters en de wedstrijd duurde in totaal ongeveer 2,5 uur. Hoewel de wedstrijd lang duurde speelde ze effectief maar weinig en werd er veel gewisseld. De sfeer was erg mooi en apart was dat er veel gegeten en gedronken werd tijdens de wedstrijd. gelukkig had Richmond gewonnen!

's avonds hebben we dan toch op de campus kunnen eten. Voor mijn gevoel vond ik dat er veel minder eten was omdat het fall break was en veel studenten naar huis waren of ze zijn aan het reizen.

Zondags zijn we vroeg naar het National Park geweest genaamd Shenandoah. Het is een lang park ten westen van Richmond op een 1,5 uur lange rit afstand. Het was een erg mooi park en veel rijden en veel uitkijkpunten. Ook zijn we twee keer gaan hiken. We zijn omlaag gelopen naar een waterval en daarna weer terug naar boven. Het waren zware en ook mooie wandelingen. We hebben een aantal mooie foto's gemaakt. We hebben uiteindelijk misschien maar de helft van het park gezien en toen werd het al donker en zijn we terug gereden.

Nu ben ik weer op me kamer en ga ik me spullen pakken want morgen ga ik met mijn ouders mee naar Washington tot en met woensdag. Dan ga ik terug naar Richmond en gaan zij door om daarna in het weekend weer naar Richmond te komen. Ik kijk er naar uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waynesboro

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 17517

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: