tweede+derde schooldag - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu tweede+derde schooldag - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

tweede+derde schooldag

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

26 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Dinsdag zou ik maar 2 vakken hebben. Eerst Abstract Algebra II en daarna Portfolio management & analysis. Abstract Algebra II viel erg tegen. Er zit een groot gat tussen de vakken die ik heb gehad in Maastricht en dit vak. Ik miste heel erg veel basis kennis en heb met de professor gepraat om te kijken of het mogelijk is.

Direct daarna had ik het portofolio vak. Dit was nog veel erger. Ik kan er veel over zeggen, maar zal het kort houden. De professor begon met facturen die open liggen in elke sector en hij had er 3 meegenomen. De studenten waren allemaal al bijna klaar om de investment wereld in te gaan. Verder stond US heel erg centraal en de professor kraakte ieder Europees land af. Hij had duidelijk zijn eigen mening. De andere studenten wisten alle jaarcijfers van ieder land van ieder jaar. Ze wisten zelfs alle wisselkoersen en alle regels van ieder land want ze waren verplicht wallstreet journal te lezen iedere dag. Verder zou het examen bestaan uit alle 4 jaar finance vakken die ze hebben gehad. Dit is voor mij ongeveer me tweede vak dus dat leek mij niet zo'n gezond idee.

Ik ben dezelfde dag nog naar de coordinator gegaan om deze twee vakken aan te passen. De vervangende vakken die ik in een beetje haast heb gekozen lijken me ook niet heel erg fijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de vakken vind die ik graag zou willen en die niet aansluiten. Ook ben ik er nog achter gekomen dat één vak van maandag veel te makkelijk is en erg veel overlapt. Ik ga morgen weer even op het kantoor langs om te kijken wat ik het beste kan doen. Ik heb al een aantal vakken uitgekozen die misschien beter lijken.

Ik hoop dat ik voor vrijdag de juiste vakken gekozen heb!

  • 27 Augustus 2015 - 10:15

    Oma En Paul:

    Met oma Heel gaat het goed
    Oma zegt hier is het ook warm volgende week afscheid van oma zijn pastoor.
    (Type wat oma nu zegt) gaat naar Curaçao zegt dat het hier goed weer is .oma vraagt of alles goed met je gaat.
    Nou Stan hoor nog wel wat je met je vakken gaat doen op school.
    Tot nu toe schrijf je heel leuke reis verslagen zeer interessant.

    Nou tot de volgende reactie

  • 27 Augustus 2015 - 13:10

    Carla:

    Ha Stan wat vervelend met je vakken en ik hoop wel dat het goed komt!! Weet dat je daar alles wat je kunt aan zal doen dat het zal slagen. Mogen toch zeker vakken zijn die misschien voor jou te 'gemakkelijk' zijn. Je moet je ook te de tijd nemen om leuke dingen te doen en te chillen en genieten van deze buitenlandse tijd. Dit hebt je heel zeker verdiend, je geeft je voor jou studie. Ben trots op jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 17481

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: