Dallas dag 1 - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Dallas dag 1 - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Dallas dag 1

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

16 December 2015 | Verenigde Staten, Dallas

Vanochtend zijn we vertrokken met al onze spullen naar het vliegveld om al vroeg onze vlucht naar Dallas te pakken. De vlucht verliep zoals gepland alleen de aankomst was een verrassing. Blijkbaar heeft Dallas drie vliegvelden en ons hotel had een gratis shuttle van en naar het vliegveld. Helaas was dat een ander vliegveld dan we dachten. We landde op het grootte vliegveld van Dallas. Dus met openbaar vervoer zijn we naar een dichtstbijzijnde station met de tram om dan naar het hotel te lopen. Ook dit verliep niet geweldig. We hadden mensen gevraagd of ze wisten waar het hotel lag op Mockingbird lane. Wij aangekomen bij een motel met de correcte naam en de correcte straat, maar het zag er vreselijk uit. Bleek het dat er twee slaapplaatsen waren op dezelfde straat met dezelfde naam.

Voordat we in het goede hotel aangekomen waren was het al bijna avond. Dallas heeft nog een extra uur tijdverschil met Nederland. Nu is het 7 uur verschil. We zijn na lekker Vietnamees gegeten te hebben naar Walmart geweest om een kleine boodschappen te doen. Het is een geweldige winkel voor koopjes. We gingen voor ontbijt en komen terug met van alles meer. Ik heb er zelfs een horloge gekocht voor 9 dollar. Spot goedkoop dus. Ze bieden alles, en dan echt alles aan. Veel meer dan Target in Richmond. Van golfclubs tot barbecues. Van een 30 verschillende fietsen tot een hele supermarkt met etenswaren. Van alle kleren die je maar kunt bedenken tot een hele apotheker. Heel apart en super groot. Ik hoorde zelfs dat in sommige filialen geweren en kogels verkopen. Helaas deze niet hoewel we er wel naar gezocht hebben.

Morgenvroeg gaan we direct naar de binnenstad om Dallas te bekijken!
Ohja op het vliegveld draagt het hele personeel de typische comboy (Texas) hoed en in de stad rijden veel en veel meer pick ups. Leuk om te zien.