laatste week campus en examens - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu laatste week campus en examens - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

laatste week campus en examens

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

14 December 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Afgelopen anderhalve week waren de tentamenweken. Ik had voor elk vak een tentamen en dat maakt 5 in totaal. De week voor me tentamens wilde alle professoren nog een verslag wat me veel tijd had gekost en vorige week maandag had ik me eerste tentamen.

In het algemeen gingen alle tentamens goed. Ze gingen niet geweldig, maar dat komt omdat ik ook niet geweldig veel had gestudeerd. Ze zijn in ieder geval allemaal voor een ruim voldoende en ik maak me totaal geen zorgen of ik een vak wel of niet heb gehaald. Één vak was erg vervelend en koste erg veel tijd. Dit was een take-home exam. Je kreeg je examen naar huis en je had 24 uur om het te maken. Ze had het erg laat geüpload waardoor ik pas later kon beginnen en in tijdnood kwam omdat ik in deze 24 uur nog een tentamen had. Het was ook veel langer dan dat ze ons vertelde.

Tijdens de examens zijn de campussen heel anders. Alles is klaar voor de testen en er worden allerlei dingen georganiseerd tegen de stres. Ze kon je knuffelen met honden, lagen er kleurplaten om te relaxen, gaven ze extra eten weg overal waaronder een avond sushi. Verder ging er een Kerstman op een Segway door de bibliotheek en vele andere kleine dingen.

Deze week zijn we ook nog een keertje naar de binnenstad geweest om te gaan schaatsen en daarna te gaan uiteten. De stad was mooi versierd met kerstlichtjes en ik hoorde van anderen dat er een straat in Richmond is die helemaal gek is. Ze hebben daar zelfs een drive-in met kerstlichtjes en een eigen kerstmis radiozender.

Langzamerhand gingen ook een aantal studenten al naar huis omdat ze geen tentamen hadden. Ook een aantal internationale studenten waar we één voor één afscheid van hebben moeten nemen. Morgen vroeg is het voor mij zover om campus te verlaten.

Ik begin vanavond met me koffer in te pakken en hopelijk voldoet het overal aan de gewichtslimieten. Ik ga het hier erg missen en ik hoop vele die ik heb leren kennen opnieuw te zien. Ik heb erg genoten van me exchange en nu dan maar mooi dikke drie weken gaan reizen om het goed af te sluiten!

Ik zal proberen om in iedere stad op z'n minst een bericht te plaatsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 17519

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: