update Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu update Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

update Richmond

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

14 November 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Even een update vanuit Richmond.

Wat school betreft, heb ik alles gehaald. Heb pas nog een examen gehad en heb er een mooi punt voor terug gekregen. In het algemeen ga ik al me vakken met gemak halen denk ik op eentje na. Deze moet ik nog wel iets voor doen.

Verder heb ik een klein probleempje met me telefoon. Deze werkt niet meer zoals ie moet. De vergrendelknop/aan-uit knop is erg gevoelig. Dat betekent dat hij zichzelf continue aan en uit zet. Ook midden in de nacht. Dus dan kan het zijn dat me alarm 's ochtends niet afgaat. Dat betekent dus nieuwe telefoon kopen.

Na online gezocht te hebben en te hebben besloten om de galaxy s5 te kopen, had ik hem online besteld. Paar dagen later hadden ze hem mooi op tijd, maar toen ik hem aanzette bleek hij locked te zijn en zou ik hem niet in Nederland kunnen gebruiken.

Stap 2: Volgende site online. Netjes besteld, amar helaas na twee dagen krijg ik een mail dat ze de order hebben gecancelled omdat ik een Nederlands rekening nummer heb en het moet een Amerikaans rekening nummer zijn. Geld netjes terug gekregen, maar nog steeds geen telefoon.

Nou dan maar naar de winkel gaan. Dus gisteren naar een winkelcentrum geweest in Richmond. Winkel na winkel na winkel wordt er gezegd dat je nergens een simlock vrije telefoon kunt kopen in een winkel. Je kunt hem wel ontgrendelen, maar dat kost 600 dollar. Dacht het dus lekker niet.

Ik ben nu aan het denken om een Amerikaan te vragen of hij de telefoon wil kopen en ik hem het geld overmaak. kijken of dat kan en lukt.

Nu even een update over Thanksgiving plannen. We waren eerst met z'n drieën en wilden graag naar Toronto gaan met de Niagara falls. Na wat rondvragen wie er meewilde kwamen we uit bij leuke groep, maar zij hadden al het plan om naar Charleston en Savannah te gaan. Dus hebben we ons aangepast en wilden we met hun mee gaan. Helaas zijn er een paar die van plan veranderen waardoor we nu een beetje last minute onze plannen aan het veranderen zijn. Wat we nu uiteindelijk gaan doen? geen idee.

Nu wat leukere dingen. We zijn naar de bioscoop geweest naar de nieuwe James Bond, Spectre in Imax. De bioscopen zijn hetzelfde als in Nederland, maar de snacks en drankjes zijn natuulijk veel groter. Een medium cola was al meer dan een liter. en een kleine popcorn is groter dan de grootste in Nederland. Hiermee kreeg ik de film wel om. De film zelf was erg goed, zoals alle James Bonds. Even lekker van campus af met een grote groep.

Verder zijn we gisteren naar de eerste basketball wedstrijd van het seizoen gegaan. Het is heel anders dan American football. Het spel gaat veel sneller en er is meer te beleven. Het hele gebeuren wat ze eromheen doen is er nog steeds. Ze geven gifts en schieten broodjes het publiek in. Het publiek leeft veel meer in in het spel en het geeft een leuke sfeer. Helaas hebben ze dan wel verloren deze keer, maar dat weerhoud me niet om zondag weer te gaan.

  • 15 November 2015 - 15:12

    Manon:

    Haa broertje! Wat een pech met je telefoon, is dus een heel gedoe om er eentje te kunnen kopen die het uiteindelijk ook in Nederland zou moeten werken. Dan nu maar een tijdje niet appen of via Facebook praten.

    Super dat je al je vakken hebt gehaald! Had niks anders verwacht! De tijd daar zal wel snel gaan, helaas. Leuk dat je vanalles onderneemt, ook zeker blijven doen. Nu ben je nog daar!

    Tot snel via skype!
    Byeeee! XX

  • 15 November 2015 - 16:46

    Paul:

    Nou zoon leuk om nog eens een verslag van je te lezen.
    Ben blij dat het je op school goed gaat .Ben ik nl zeer trots op dat het je daar op school ook
    Goed gaat.super .Dus ik ga er ook wel een beetje van uit dat het met het laatste ook wel goed gaat komen succes alvast ermee.Nou met je telefoon heb je ook niet veel geluk maar dat gaat wel op een of andere manier wel goed komen lijkt mij .Dus daar ook succes mee.
    En langzaam begint er toch een eind aan de tijd in amerika te komen dus mijn tip geniet van de tijd dat je nog daar bent.

    Zelfde als Manon tot volgende skype

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 17494

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: