Kings Dominion en meer - Reisverslag uit Doswell, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Kings Dominion en meer - Reisverslag uit Doswell, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Kings Dominion en meer

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

23 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Doswell

Op naar het volgende weekend met me ouders! Op de planning staat dat we naar Kings Dominion gaan. Dit is een pretpark in de buurt van Richmond. We gingen met z'n 6'en in de auto en het was maar een half uurtje rijden vanuit de campus.

We waren al erg vroeg in het park en er was nog niet heel veel te doen. We zijn direct in de mooie achtbanen gegaan. Het was een echt achtbanen park en niet zoals disney land met alles eromheen. Dus dat was meer en meer genieten.

Al snel waren we bij een de grootste achtbaan van het park. De Intimidator 305! Hij gaat maar liefst 140 km per uur vanaf een hoogte van 93 meter. Hij staat in de top 10 snelste achtbanen in de wereld. Dus niet te vergelijken met walibi of de efteling. Hij ging met een snelheid naar boven en nog sneller omlaag. Je kwam de achtbaan uit met een licht gevoel in je hoofd. Het was een unieke ervaring.

Met grote toeval kwam ik in het park een andere exchange student tegen van Richmond en nog toevalliger was dat het de jongen uit Maastricht was. Ik wist niet eens dat hij ook ging, maar was erg toevallig. Hij vertelde dat er 's avonds een halloween thema in het park was en daarom het steeds drukker begon te worden. Dat thema begon om 7 uur. Omdat we al vroeg aanwezig waren en omdat het erg koud begon te worden zijn we niet gebleven. We zijn toen lekker gaan eten in Cary Town in Richmond.

Zondag even heerlijk uitgeslapen was ik wel aan toe want de nacht van ervoor had ik weinig geslapen door speciale redenen na het stappen. In de middag heb ik weer afgesproken met de familie en hebben we de middag nog samen doorgebracht want 's avonds hadden ze weer de vlucht terug naar Amsterdam. We zijn nog even downtown naar het gemeentehuis gegaan want vanuit daar kon je blijkbaar naar de observatiedek. Helaas was het een zondag en was het gesloten en zijn we maar bij de starbucks eentje gaan drinken.

Rond half 5 moesten ze dan toch met de auto vertrekken naar Washington. Het was een raar gevoel om weer afscheid te nemen en ze over een paar maanden weer te zien. Het was heel erg fijn en vooral ook leuk dat ze me zijn komen opzoeken in Richmond! we hebben leuke dingen gedaan en tot snel in Nederland!

De rest van de week is voorspoedig verlopen. We zijn woensdag als een schooluitje naar slave trail geweest. Dit is een pad door Richmond waarmee ze de slavenhandel herdenken. Blijkbaar was Richmond een belangrijke pion in dit spel. Ze waren nummer 2 importers van slaven en nummer 1 exporters van slaven naar het zuiden. Ik vond er eerlijk gezegd niet zo heel veel aan, maar interessant om iets meer van Richmond te weten. We moeten helaas nu een economisch verslag hiervan maken over de handel en alles wat erbij komt kijken.

Vandaag begint het weekend weer, maar voor mij zit er vandaag geen stappen in, ik voel me een beetje ziekjes.

Oh en ik heb foto's voor meerdere verslagen toegevoegd

  • 23 Oktober 2015 - 07:22

    Pim:

    Met 6 man in de auto? Goh dat zal wel gezellig druk zijn geweest! Is er iets wat wij niet weten (A)?

    Ik heb gehoord dat hun het een super ervaring vonden en blij waren dat ze jou weer hebben gezien!

    Je weet toch dat er aan schoolreisjes altijd verslagen zijn gekoppeld!

    Fijn dat t nog zo goed met je gaat en dat je t nog altijd naar je plezier hebt!:) veel plezier nog de laatste tijd en we spreken ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Doswell

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 17495

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: