Vertrek + eerste dag NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Vertrek + eerste dag NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Vertrek + eerste dag NY

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

12 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

's ochtends vroeg de wekker want het vliegtuig vertrok al om 9:45 en we moesten 3 uur van te voren aanwezig zijn. En dan nog even naar Dusseldorf rijden. Afscheid nemen was een beetje raar met de gedachten dat ik ze toch een lange tijd niet zou gaan zien en er vanaf toen helemaal alleen voor stond.

Vlucht
De vlucht is voorspoedig verlopen. Het ging mooi op schema en zonder een probleem zijn we netjes geland. Bij de douanes is gelukkig ook geen probleem om de hoek komen kijken.

Hotel
Ik heb een taxi genomen naar het hotel en al direct viel mij er veel op aan de stad. Hierover vertel ik zo meteen meer. Het hotel ziet er erg goed uit. Ik heb nog erg veel geluk gehad want ik heb een kamer met super vette uitkijk over de stad gekregen. Lekker op 18 hoog en de kamer is dik in orde.

De stad
Hier kan ik veel over zeggen. Het is natuurlijk anders dan alle kleine dorpjes in Limburg, maar ook met de grote steden is er een groot verschil. Met de taxi al bijvoorbeeld viel mij op dat er op de weg een chaos is wat ik me nooit kon voorstellen. Ik zou er zelf niet met plezier in hebben willen rijden, maar ik was ook blij dat ik heelhuids op het hotel kwam. Er zijn niet een enkele gebouwen zo groot, maar ze zijn bijna allemaal zo hoog. Sinds ik me ingecheckt heb, ben ik direct door de stad gaan lopen. Heb Empire state building, madison square garden, de haven en natuurlijk Times Square gezien. Gelukkig is Times Square niet ver van mijn hotel verwijderd. 's avonds was Times Square helemaal gewedlig om te zien. Niet alleen de standaard foto die iedereen heeft, maar ook de sfeer eromheen. Ik heb me in het algemeen een beetje verkeken over de afstanden. Op de kaart vallen de afstanden wel mee, maar als je ze gaat lopen zijn ze veel verder. Ook al heb je de stoplichten altijd tegen zitten, iedereen loopt gewoon door rood, want ze denken dat hij toch snel op groen springt. Ik kan nog erg veel vertellen over NY, maar ik ben er nog wel eventjes dus dat komt nog wel.

Ik heb natuurlijk nog een paar foto's gemaakt, maar deze volgen nog. Nu nog even kort bekijken wat ik morgen ga doen, maar het wordt sowieso Central Park. Heb er zin in!

  • 14 Augustus 2015 - 01:03

    Carla:

    Ha Stan wat ben ik blij dat jij het naar je zin hebt. Hier is het stil en ik moet mijn draai nog vinden. Maar gelukkig hebben wij Skype. Geniet ervan XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 17515

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: