orientation dag 2 + 3 (maandag + dinsdag) - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu orientation dag 2 + 3 (maandag + dinsdag) - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

orientation dag 2 + 3 (maandag + dinsdag)

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

19 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Ik zal vandaag een beetje kort vertellen wat we hebben gedaan de laatste twee dagen. Naast ontbijt, formele dingen zoals inschrijven, papier dingen regelen en lunch, zijn we maandag naar het sport centrum geweest. Dit lag naast het stadion van American Football en de wedstrijdhal voor Basketball. Deze twee sporten zijn de hoofdsporten van de Spiders (dit is de mascotte van University of Richmond (UR)). Het sportcentrum was gigantisch groot. Je hebt er alle sporten zoals de gym, squash, zwembad, basketball, indoor running, hallen voor groepssporten en veel meer. En dit terwijl door de hele campus nog alle outdoor sportvelden liggen zoals hockey, voetbal, baseball. Het zag er allemaal zo mooi en modern uit. We hebben zelfs nog even gebasketbald met een groepje.

’s Avonds hadden ze een aantal sociale activiteiten geregeld zoals picknick, movienight, talentshow en je kon je eigen weg kiezen. Ik heb ontiegelijk veel mensen ontmoet. Amerikanen zijn heel erg open en schuiven makkelijk aan en kun je heel makkelijk mee praten en vrienden mee worden. Erg leuk om de verhalen van hun te horen. Hoewel de meeste Amerikanen pas volgend weekend komen zijn er nu alleen de topsporters als aanwezig om te trainen en een aantal eerste jaars die mee doen aan de pre-orientation.

Dinsdag was te merken dat er steeds meer mensen op de campus komen. Steeds meer Amerikanen arriveren en de campus begint beetje voller te worden. We hebben een aantal leuke dingen gedaan en campus verkend. De gang van zaken in Amerika is anders dan in Nederland. Zo zeggen erg vaak "Hi, how are you?", maar dan is dat hetzelfde als gewoon gedag zeggen. Amerikanen zijn heel erg beleefd!

Ook hebben we gekeken of we met een groep dit weekend een tripje kunnen gaan plannen, maar we kwamen erachter dat het weekend niet zo'n lekker weer wordt. Dus we zien wel of het daadwerkelijk iets gaat worden. Gelukkig heb ik al veel mensen getroffen die ook allemaal uitjes willen gaan doen tijdens de exchange. Meeste internationale studenten studeren aan op de bussiness and economics school en zijn hier ook voor één semester net als ik. Enkelen gaan hier 4 jaar studeren of een heel jaar. Verder hebben we een klein feestje gehad, maar ze hebben best wel strenge regels over feestjes en je moet ze registreren als je met meer dan 8 mensen bent.

Ik ben tot nu toe heel erg enthousiast over alles wat ik heb gedaan en heb meegemaakt op de campus.

• 20 Augustus 2015 - 10:56

Paul:

Nou Stan ik ben blij dat het je daar zo goed bevalt en dat je al wat vrienden heb gemaakt.
    Ook de verhalen die je hier over je ervaring schrijft zijn heel leuk en interessant.
    Nou geniet komende week maar vooral van de introductie .
    En tot de volgende reactie maar weer.

• 20 Augustus 2015 - 11:37

Mark:

Hoi Stan,

Zoals je het beschrijft moet een immens complex zijn. Nou begrijp ik ook waarom Amerikanen doorgaans zo goed presteren op internationale sporttoernooien.
    Als je sportminded bent is het complex iets waar je je vingers bij aflikt.
    Jammer dat je na het sporten met vrienden dan niet zo spontaan een feestje kunt bouwen.
    Kunnen ze nog iets van de Hollanders leren ; creeer een Holland House met Alfa bier of Juupjes.!

Je kamermaat is ook okay? Studeert hij dezelfde richting?

Geniet van het komende weekeinde en ik lees graag the next episode