Reis naar Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Reis naar Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Reis naar Richmond

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

15 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Vandaag ben ik vroeg opgestaan om al mijn spullen weer in te pakken en mij voor te bereiden op mijn terug reis. Nog wat spulletjes kopen in “the city that never sleeps” voor de lange trein reis van 6 en een half uur. Nog eventjes met het thuisfront geskyped en toen naar Penn Station gelopen met mijn koffertjes. Wat is dat station toch een chaos. Je weet par 10 minuten van te voren op welk perron je moet zijn en als dat bekend is stormt iedereen alle kanten op. Je kunt daardoor wel makkelijk het goede perron vinden.

De trein is veel ruimer dan onze kleine NS treintjes. Moet ook wel want de ritten zijn veel langer. Hoewel buiten het weertje lekker warm was hadden ze in de trein de airco toch op volle toeren. Van de omgeving was niet veel opmerkelijks te noemen want dat leek meestal veel op Nederland. Alleen toen we New York uit waren kon je achter je New York nog zien en zag je drie gebouwen ruim boven de skyline uit steken: “Rock of Feller”, “Empire State building” en “Tower of Freedom”.

Na goed aangekomen te zijn met de taxi naar het hotel. Met alle toeval trof ik Tim, die ook aan Maastricht University studeert en als exchange student naar Richmond is net als ik. De kamer ziet er goed uit. Alleen een muf oud geurtje, maar het zit allemaal erg netjes uit en bevat zelfs een bad. Waarschijnlijk de laatste keer dat ik in een bad kan.

Samen met Tim zijn we gaan eten bij een typisch Amerikaans restaurant. Het was exact zoals het in een film uitziet, de banken, de bediendes, de opbouw van het restaurant en zelfs de televisie met Amerikaanse sport. Het eten was erg goed, ze wilden zelfs ongevraagd een refill aan je halve liter doen. Het bescheiden toetje (zo leek het) was een dikke brok karamel. Ik heb nog nooit met moeite het toetje gegeten. Het was misschien maar een klein stukje "pie", maar het was een zware caloriebom. Als iedere Amerikaan dit standaard eet dan snap ik direct waar dat overgewicht probleem vanaf komt.

Nu weer terug in mijn hotel om mijn laatste nachtje te slapen voordat ik naar de campus kan. Spannend!

  • 16 Augustus 2015 - 13:09

    Manon:

    Hee bro! Leuk om al je verhalen te lezen! Kan niet wachten om in oktober zelf te komen en alle indrukken zelf te beleven! Alvast heel veeel succes en plezier naar de Campus! Dat je een gezellige kamergenoot krijgt. Spannend allemaal. Geniet ervan! Tot skype of app contact. X Sis

  • 16 Augustus 2015 - 13:30

    Paul:

    Ja zoon wat heb je al allemaal gezien en mee gemaakt heb klinkt allemaal goed en is volgens mij iets om nooit te vergeten geniet er nog maar van en morgen succes op de campus.
    Je jaloerse vader

    tot ons volgende skype contact

  • 16 Augustus 2015 - 23:03

    Pim:

    Ha Stan,

    Uit de verhalen die je vertelt en de ervaringen die je hebt opgedaan springt je enthousiasme! Gelukkig is voor alsnog alles voorspoedig gelopen en is je (tot nog toe) alles meegevallen! New York lijkt mij inderdaad een geweldige stad om rond te lopen en ik denk dat je er nog eens 5 dagen moet zijn om alles wat rustig te bekijken!

    Gelukkig is je treinreis richting Richmond ook meegevallen en wat is het fijn voor je dat je een andere student hebt ontmoet, kunnen jullie samen de Campus onveilig maken!

    Veel succes met de intro deze week en met het eigen maken van je woonadressje voor een half jaar!

    Geniet van de Introweek en drink er niet (te veel)!!

    PS: Al bij de Wallmart geweest voor het hoognodige op de Campus?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 17472

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: