San Francisco dag 3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu San Francisco dag 3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 3

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

06 Januari 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Om 10:30 begon onze boottocht naar Alcatraz Island. Dit eiland staat bekend om zijn gevangenis, maar het is iets meer dan een gevangenis. Het was een klein dorp met een aantal huisjes waar de directeur en andere werknemers van de gevangenis woonde met hun gezin. Eerst gingen we met de boot. Het was een grote boot en er zaten erg veel mensen op. Aangekomen op het eiland zag je op de top al de gevangenis.

We begonnen met een audio tour door de gevangenis. Ze vertelden ook verhalen van gevangenen die er jaren leefden. Ook vertelden ze de ontsnappingspogingen. Ze zeiden altijd dat het onmogelijk was om te ontsnappen en ze weten niemand die het tot de kust van San Francisco hebben gehaald. Alhoewel zijn er 3 mannen ontsnapt die ze nooit terug hebben gevonden. Met een lepel hadden ze een gat in de muur gegraven. Andere pogingen waren mislukt. Deze educatieve audiotour was interessant en ze lieten elke hoek van de gevangenis zien. Van eetzaal tot bibliotheek. Het was niet heel erg groot. Ook hadden ze isoleercellen en een buitenplaats. De gevangenis sloot in de zeventiger jaren. Het was dan ook allemaal best oud en sommige gebouwen leden erg onder de wind en het water.

Later zijn we naar de haven geweest op een plek waar zeel zeeleeuwen leven. Deze maken veel kabaal vergeleken met zeehonden. Ook zijn ze wat groter en kunnen ze harder bijten. Er zaten er erg veel bij elkaar. Helaas ging het na een tijd regenen en sleden ze allemaal het water in.

’s Avonds hadden we ons vliegtuig alweer naar New York. Dit is me laatste stop voordat ik weer in Europa op het vliegveld sta.