San Francisco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu San Francisco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 2

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

05 Januari 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om naar de rode Golden Gate Bridge te gaan. Helaas hadden we een beetje slecht weer. Het was miezerig en het zicht was niet voltreffend. De brug was wel erg mooi. Je kunt het een beetje vergelijken met de Brooklyn bridge alleen groter. We zijn niet de hele brug afgelopen door het weer, maar het was een mooie, typerend en lange brug.

Na een stuk met de bus terug hebben we de trolley gepakt die best langzaam was. Het was wel grappig want de Cable Cars zijn ook open en we zijn ermee geheel van onder, over de heuvel naar de haven gegaan. Omdat we nu wel tijd hadden zijn we weer naar de Coit Tower gegaan. Vanaf de toren kon je de brug en de stad goed zijn. Ook zag je de gevangenis van Alcatraz duidelijk. Hier gaan we morgen vroeg naartoe. Het werd ook langzaam donker dus zagen we de zon ondergaan over de stad. Helaas sloot het best vroeg dus konden we niet de stad in nachtlicht zien.

’s Avonds was een rustig avondje. We zijn door China Town gelopen. Dit is een grote wijk in San Francisco, ofja meer een lange straat. Iedere winkel verkocht zo ongeveer het zelfde en allemaal voor dezelfde prijs. Ik vond het niet zo speciaal, maar het gaf een goede sfeer.

Zoals ik al zei gaan we morgen vroeg naar Alcatraz.