San Francisco dag 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu San Francisco dag 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 1

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

04 Januari 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Na aangekomen te zijn in de stad ’s ochtends vroeg, zijn we naar ons hotel gegaan waar we gelukkig al direct konden inchecken. De eerste indruk van de stad was goed. Het is een mooie stad en het zag er allemaal netjes uit. De stad is gebouwd op een berg en de straten zijn ook erg stijl. Hier staat San Francisco ook om bekend. Omdat alle straten in Amerika ongeveer recht zijn kun je mooi de lange bergachtige straat afkijken. Ons hotel lag bijna op het hoogste punt van de berg. Maar voordat we de stad wilden gaan bezoeken wilden we nog even lekker slapen zonder wakker te worden met een tussenstop.

’s Middags zijn we gaan lopen en hebben we een paar mooie foto’s gemaakt van de berg omlaag door de rechte straten. We hebben bijna alles gelopen en omdat het een berg was, was dit ook best zwaar op sommige punten. Eerlijk gezegd waren we niet veel meer gewend want alles was een stuk makkelijker met de auto. Over de straten liepen de bekende Cable Cars. Dit is een typisch beeld van San Francisco en deze zijn erg oud. Deze trolleys/trams gaan deze berg op en om precies te zijn gaan ze ook door de straat van ons hotel.

’s Avonds zijn we naar de haven gelopen. Hier was niet erg veel te beleven, maar ietsjes verder was een vuurtoren genaamd Coit Tower. Deze lag ook op een heuvel midden in de stad. Met de trappen naar boven waren we dan ook uiteindelijk aangekomen bij de toren, maar helaas was het besloten dus konden we weer omlaag. Wel hadden we een glimp van de Golden Gate Bridge en een uitzicht op de stad opgevangen. Verder was het een rustig avondje. Vandaag was zowat de eerste dag dat ik het gevoel had dat het wel goed is geweest en dat lekker naar huis gaan er wel bijna in zit.

Morgen gaan we naar de Golden Gate Bridge en willen we een trolley/tram nemen over de heuvels in de stad.