Los Angeles dag 3 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Los Angeles dag 3 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Los Angeles dag 3

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

26 December 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag zijn we naar Venice Beach geweest. Dit is het typische strand waar je aan denkt als je aan Los Angeles denkt. Het strand met het park met alle skaters en de straat waar alle fietsers en rolskaters in hun bikini over heengaan. Helaas is het niet zomer en waren de bikini’s gewoon T-shirts, maar de sfeer was er wel. Het was er erg druk en je had veel winkeltjes aan de boulevard. De winkeltjes waren voornamelijk T-shirt winkels, giftshops en etenskraampjes. Verder waren er ook veel straatartiesten. Variërend van over glas lopen tot zandkastelen maken, van schilderen tot BMX ’en. Het was erg mooi om te zien. Daarnaast was het een mooi zand strand. Hoewel het niet zo breed was, was het wel een erg lang strand. Natuurlijk met alle palmbomen aan de kant en op het strand. Er waren zelfs nu een aantal surfers. Ook in San Diego hadden we er een enkeling gezien, maar in Los Angeles een paar meer hoewel de golven minder waren.

Na rondgelopen te hebben zijn we ook naar de freakshow geweest die toevallig op de boulevard was. Dit is een bekende show waar allemaal extreme mensen in meewerken die iets extreems doen of extreem zijn. Niet alleen mensen, maar ook dieren. Zo was er een man met extreem veel haar die ik herken van het Guiness boek of record. Ook de kleinste man van Amerika. Verder ook de zogenaamde “bubbleman”. Hij zat van top tot teen vol met bubbels. In de show zat iemand op een elektrische stoel en iemand die een zwaard helemaal in zijn keel stak. Of iemand die vuur at en een haak via zijn neus door zijn mond liet gaan. Het waren extreme acts. Verder kon je ook door een klein museumpje lopen waar ze dieren hebben die bijvoorbeeld twee hoofden hebben. De meeste waren opgezette dieren, maar je kon zien dat ze echt waren. Het waren vooral dieren met een extra been of een extra hoofd. Verder hadden ze ook levende extreme dieren. De meeste waren schildpadden met een extra hoofd of met twee schilden. Ook een reptiel soort met een dubbele staart. Het waren aparte dingen om te zien.

Verder was de dag niet veel speciaals. Ik ben vergeten te zeggen gisteren dat de Walk of Fame iets weg had van Times Square. Er waren veel mensen die verkleed waren waarmee je op de foto kon. Het waren tientallen mensen verkleed als iedere superheld of Disney figuur. Daarnaast ook als Michael Jackson en Marilyn Monroe. Morgenvroeg gaan we de auto ophalen en dan begint onze week van roadtrip.