Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

14 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Samen met me ouders, zus en oma zijn we maandag tot en met woensdag naar Washington DC geweest. Na een rit in de auto naar Washington DC en aangekomen op het hotel zijn we aan de wandel geweest. We zouden de tweede dag naar het grote park gaan met de bekende bezienswaardigheden van Washington.

Maandag zijn we naar de rivier en het park achter de rivier geweest. Het was een groot stuk lopen. Het was een groot park en we hadden misschien net alleen het begin gezien. Er stond een groot monument en een stukje verder was een grote begraafplaats. In het park liepen (en rolden) een grote groep veteranen die allemaal met de bus waren gekomen. Veteranen worden hoog in het vaandel gezet in Amerika.

We zijn daarna gaan eten bij een Italiaan in George Town. Amerikaans uiteten is zoals bekend kort en zonder natafelen. De rekening ligt er al terwijl je nog aan het eten bent bewijze van spreken. Het was erg gezellig om bij te kletsen. Na een lange dag zijn we 's avonds gewoon in het hotel gebleven en hebben we niet veel meer gedaan.

Dinsdag gingen we vroeg op pad naar het bekende park. We kwamen met de bus aan en zagen als eerste het witte huis. Eerlijk gezeg lijkt het in werkelijkheid veel kleiner dan de foto's. Ik dacht het het veel groter was, maar dat viel best wel mee. Verder zijn we in het park naar Lincoln geweest op de stoel. Dat gebouw was dan weer veel groter dan de afbeeldingen. Het zag er mooi uit en het gaf een mooi uitzicht over de vijver en daar achter het Washington monument (die bekende pilaar). Deze pilaar was erg hoog en is een tijd het hoogste gebouw van de wereld geweest. Hoewel het gebouw best oud is, ziet het er erg modern uit en zien de stenen er nieuw uit. We zijn niet naar de capitol building geweest want deze stond in de stijgers en was nog een stuk lopen. Wel hebben het monument van de Koreaanse oorlog gezien.

's Avonds zijn we weer gaan zoeken naar een restaurant in George Town omdat dit relatief dichtbij het hotel was. Een geschikte eetplaats vinden voor iedereen was nog niet eens zo gemakkelijk, maar we eindigden bij een mexicaan die ik persoonlijk erg lekker vond.

Woensdag ochtend moesten we vroeg op omdat ik de bus moest halen naar Richmond zodat ik weer op tijd naar me klas kon. Met de auto door de drukke ochtendspits naar het station om daar met de bus te gaan. Na afscheid te hebben genomen en het te laat arriveren van de bus begon mijn reis terug naar Richmond. De bus had een kleine vertraging, maar ik was precies op tijd terug om gewoon naar de les te kunnen gaan.

Gelukkig maar drie daagjes les en dan zouden ze weer naar Richmond komen