Wilmington - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Wilmington - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Wilmington

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

20 September 2015 | Verenigde Staten, Wilmington

Dit weekend zijn we naar Wilmington geweest. Het is een stad aan het water in de staat North Carolina.

Vrijdag zijn we eerst naar een autoverhuur bedrijf geweest om een Chrysler te gaan huren voor het weekend. Het begon goed want we waren bij het goede bedrijf, maar blijkbaar hadden ze 4 locaties in dezelfde straat. Alles geregeld konden we met onze groep van 5: Agnes, Hansi, Susie en Tom vertrekken.

De totale rit zou ongeveer 4 uur duren. De rit verliep goed alleen is het raar dat alles in miles per uur is en dat je rechts mag inhalen. Helaas heb ik zelf niet gereden want de ouder de chauffeur is, de minder toeslag je moet betalen. Ook zijn natuurlijk alle auto' s automaten.

Eenmaal in Wilmington reden we naar ons huis. We hebben een huis gehuurd bij Airbnb. Het huis was echt groot en mooi en zag eruit als ons perfect huisje voor het weekend. Alles was in orde en de slaapkamer was groot. We hadden zelfs toegang tot een zwembad (waar we niet eens zijn geweest) en het was dicht bij het strand. Alles zag er super uit!

Direct vertrokken we met de auto naar een winkel om daarna naar het strand te gaan om te zwemmen en te gaan eten. Het was al bijna tot helemaal donker en wij waren de enige op het strand. Snel even zwemmen en van de golven genieten en we konden gaan eten. Het restaurantje lag ook aan het water dus alles was dichtbij.

's avonds wilde we naar een club gaan, maar blijkbaar was alles in dat gebied 21+. Helaas waren de meesten niet 21+ en tot onze spijt was het al 1 uur dus zijn we terug naar ons appartementje gegaan en hebben we daar wat gedronken en gezellig rondgehangen.

De dag erna gingen we na wat uitslapen naar het strand om te gaan zwemmen en alles eromheen te zien. Het water was heerlijk en we zijn ook op de pier geweest. Het was een prachtig zandstrand en er waren veel mensen. We hadden een boogy board, volleybal en frisbee meegenomen voor het zwemmen. ' s avonds ziujn we in dezelfde straat gaan eten, maar dan nu bij een mexicaan. Het was erg lekker eten.

Na weer thuis wat gedronken te hebben zijn we vertrokken naar down town Wilmington om nu op stap te gaan in een 18+ kroeg. Het was er best druk en gezellig. Hoewel de muziek een beetje tegen viel en Amerikanen raar doen dansen was het een geslaagde avond.

's ochtends zijn we zonsopkomst gaan kijken en het gaf een heel mooi uitzicht. Speicaal omdat de zon via het oosten opkomt en de zee ten oosten lag. Dit gaf een mooie sfeer, hoewel we er wel vroeg voor moesten opstaan.

Helaas moesten we om 12 uur vertrekken uit ons appartement en zijn we aan onze weg terug begonnen. De benzine was heel erg goedkoop vergeleken Europa. De roadtrip was erg gezellig met een leuke groep.

Het was een suuuuuuuuper vet weekend! Ik zou bijna zeggen: volgend weekend weer. Het weer was perfect (lekker verbrand maarja). Foto's komen snel. ze staan bij iemand op de foto camera en ik zal ze posten zodra ik ze heb.

• 22 September 2015 - 10:20

Mark:

Hey Stan,
    Je weekeinde in Wilmington klinkt kei-tof.
    Is het nog te huur? Komen we ff over (ha-ha).
    Wel cool het cruisen over de highway. Heb je zelf ook al eens gereden?
    En hoe dansen de Amerikanen dan? Kun jij nog als een John Travolta ontplooien.
    Een fijne schoolweek en up to the next weekend

• 22 September 2015 - 19:15

Manon:

Hey brother!
    Klinkt inderdaad supergaaf! Fijn om te lezen dat je het toppie naar je zin hebt!
    Leuk zo'n weekendje weg; met leuke mensen, fijne omgeving en lekker relaxen!
    Wij zijn druk bezig met onze reis voorbereiden, pff soms best veel werk al dat uitzoeken.
    Maar dat mag de pret niet drukken, over 2 weken zijn we bij jou!

We hebben er super veel zin in!
    Hopelijk overleefd je laptop alles, anders kunnen we geen verhalen meer lezen.

Fijne schoolweek!
    Byeee!