Update vanuit Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Update vanuit Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Update vanuit Richmond

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

17 September 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Hallo iedereen,

Even een update vanuit Richmond voor iedereen die geinteresseerd is. Ik begin waar ik vorige keer geeindigd ben.

Vorig weekend waren voor het eerste de loges open. Dit zijn de huizen op campus die eigendom zijn van de fraternities. Iedereen vertelde van te voren dat je oude kleren aan moest doen omdat het een grote puinhoop is en overal bier en andere dingen op de grond liggen. Eerst hadden we een pregame (soort feestje voordat je uitgaat) bij onze orientation advisor. Het was erg gezellig en er werd ons aangeraden om niet nuchter te vertrekken naar de loges. Eenmaal in de loges gaf ik ze gelijk. Het zijn meerdere gebouwen en ze hebben allemaal een grote zaal in het midden en je kon vrijblijvend naar buiten. Het was er bloedheet en je kan gratis "waterbier" krijgen. We zijn bij twee loges naar binnen geweest en het was erg leuk.

Deze week heb ik ook een introductie van American Football gekregen. We kregen een rondleiding door het stadion en we hebben de spelers zien trainen. Het is een super groot team en als ze naar een wedstrijd gaan dan gaan ze met maarliefst 90 mensen (3 bussen). Hoewel er maar 11 mensen in het veld staan wordt er voortdurend gewisseld. Ook zijn we in de kleedkamer geweest en het zijn de typische kleedkamers waar ze allemaal hun klein hokje hebben waar de shirts hangen met hun naam en nummer. De spelers zijn allemaal gigagroot en gespierd. Niet iemand om ruzie mee te krijgen.

Ook hebben we als internationals ons ingeschreven voor een voetbal toernooi. We hebben nu al 3 wedstrijden gespeeld en vanavond is de vierde. We hebben 4-2 gewonnen, 0-0 gelijk en 5-0 gewonnen. Dat ziet er dus goed uit. Vorig jaar hadden de internationals gewonnen. Dus de lat ligt hoog. Alle internationals komen ons aanmoedigen en ze hebben zelf spandoeken gemaakt. Super leuk!

Ook heb ik een beetje slecht nieuws. Ik heb met sporten deze week me schouder weer uit de kom gehad. Gelukkig wel zelf terug kunnen duwen, maar prettig is het niet. Dat wordt dus de komende tijd even niet of andere sporten doen. Ik kan dus helaas niet meedoen met de voetbalwedstrijd, maar ik zal zeker gaan kijken en aanmoedigen.

Verder zal ik jullie op de hoogte stellen van onze weekend plannen. We zijn met een groep van 5 mensen en wilden naar het strand gaan dit weekend. We hadden het plaatsje Duck in gedachte, maar helaas lukte het ons niet om het huis te regelen. Gelukkig hebben we een andere optie gevonden. Namelijk de stad Wilmington in North Carolina. Dit is 4 uurtjes rijden in zuidelijke richting vanuit Richmond. We vertrekken morgen middag met een auto die we gehuurd hebben. Ik heb er heel erg veel zin in!

Ik wil ook een klein beetje zeggen over me kamer. Ik ben er ongeveer achtergekomen dat South Court (het gebouw waar mijn dorm is) ongeveer de kleinste kamers heeft. Ook is het een ouder gebouw en zitten er voornamelijk de feest mensen. Ik hoor regelmatig aardig hard de muziek aan staan. Ook hebben we een berichtje gekregen dat er vandalisme plaatsvind in het gebouw en als we het zien dan meoten we het doorgeven. Klinkt ernstig, maar ik heb er niets van gemerkt.

Ten slotte ook nog een kleine update over school. Me vakken bevallen goed nu. Hoewel ik er een extra heb valt het wel mee. Ik heb het gevoel dat we in sommige vakken nog steeds met de introductie bezig zijn want moeilijk zijn ze niet. Dit geldt niet voor alle vakken. Ik heb ook al een aantal journals moeten schrijven, quizes moeten maken en opdrachten moeten inleveren voor punt en tot nu toe is alles ruim voldoende. Ook ben ik naar een Finance groep gegaan. Deze groep behandeld elke week een onderwerp over finance en ze geven ook aandacht aan aandelen welke nu relevant zijn en welke niet. Het lijkt mij erg interessant om dat een avond in de week bij te wonen en er van te leren. Ze regelen ook bussiness trips naar bedrijven. Jammer genoeg geldt dat niet voor exchange studenten.

groetjes aan iedereen!

  • 18 September 2015 - 12:04

    Paul:

    Nou Stan zo te lezen heb je goed naar je zin .
    ben blij dat je het op school goed naar je zin ,en dat je de vakken interessant vind.
    Nou en voor komend weekend geniet er maar goed van want ontspanning is ook belangrijk.
    Met je schouder zou ik zeggen doe vooral rustig aan pas dus op met sommige sporten.
    Want je schouder blijft gewoon nu nog een zwak punt .
    En vooral geniet maar van je tijd daar bent en van de dingen die we hier niet kunnen.

    Tot de volgende reactie

  • 18 September 2015 - 12:04

    Paul:

    Nou Stan zo te lezen heb je goed naar je zin .
    ben blij dat je het op school goed naar je zin ,en dat je de vakken interessant vind.
    Nou en voor komend weekend geniet er maar goed van want ontspanning is ook belangrijk.
    Met je schouder zou ik zeggen doe vooral rustig aan pas dus op met sommige sporten.
    Want je schouder blijft gewoon nu nog een zwak punt .
    En vooral geniet maar van je tijd daar bent en van de dingen die we hier niet kunnen.

    Tot de volgende reactie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 17467

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: