campus - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu campus - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

campus

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

07 September 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Hallo iedereen,

Weer een update vanuit Richmond. Ik ben al bijna een hele maand in de VS en heb het nog steeds uitermate naar mijn zin. Ondertussen heb ik al veel leuke dingen gedaan en ik ben van plan er nog veel meer te gaan doen. Ook heb ik veel nieuwe leeftijdsgenootjes leren kennen, waarvan de meeste Europees zijn en ook net als ik op exchange zijn in Richmond. Ook heb ik al veel Amerikanen leren kennen. Ze zijn erg open en je kunt er makkelijk leuke lange gesprekken mee hebben.

Deze week heb ik aan een aantal activiteiten mee gedaan. Waaronder een beurs waar alle clubs van de universiteit zich presenteerde. Er waren heel wat aparte clubs, zoals een hondenuitlaatclub, league of legend club and zelf een Quidditch team. Dit is de sport van Harry Potter waar je punten maakt door een ring te gooien en het spel eindigd als ze de snitch gevonden hebben. Blijkbaar is dat populair in de VS want er is zelfs een competitie voor alle universiteiten.
Verder ben ik naar het American Football stadion geweest. Het seizoen is 5 september begonnen en over 1 week hebben ze de eerste thuis wedstrijd. Wij als studenten mogen er gratis elke keer naartoe. Het lijkt bij super vet! Ik heb het stadion al gezien want de vrouwen voetbal team had een wedstrijd. Je kan in het hele stadion de wedstrijd volgen want alles wordt gefilmd en uitgezonden op TV. Je kunt zelfs de herhalingen van de goals en acties zien.

Ook heb ik het Basketball stadion van de campus gezien. Helaas begint voor basketball het seizoen pas midden november. Blijkbaar is het basketball team heel erg goed want ze hebben al een aantal keer de divisie gewonnen. Dat was ook te zien aan het stadion!

Nu ik toch over sport bezig ben, kan ik vertellen dat we ons hebben ingeschreven voor een voetbal toernooi met alleen maar internationals. Morgen hebben we onze eerste wedstrijd en de druk ligt hoog want vorig jaar hebben de internationals het toernooi gewonnen.

In het weekend hebben we lekker wat feestjes gehad. Ik ben voor het eerst naar het centrum geweest (om te stappen). Ook ben ik naar nog een fratparty geweest. Deze was nog meer American Pie als de vorige. Je had er zelfs een gigantisch ijsbeeld staan met een soort glijbaan voor shotjes! Ook waren er de vaten bier met de de spuit erop waar iedereen zijn red cups mee vulde of uit deed drinken. Waanzinnige andere manier van feesten.

Ook heb ik deze week de Richmond Spider shop bezichtigd. Dit is een winkel op de campus waar je alle spider artikelen kunt kopen met de mascotte of het richmond logo. Je kunt er daadwerkelijk alles kopen. Van babykleding tot XXXL shirts, van een pak tot een pet, van sportartikelen tot collegeblokken. Ik heb zelf een shirt, een trui en een sportbroek gekocht met spider logo.

En als mensen denken dat ik dik wordt van al dat uneidnig veel eten. Het valt wel mee! In het begin was het eten allemaal super groot en vet, maar na een aantal weken heb je het wel een beetje gezien. Het is vooral gezellig om iedereen te treffen met eten en samen eten. Er is altijd wel iemand die je kent en daar ga je gezellig bij zitten. Zo leer je snel en veel mensen kennen. Ik zie het meer als een sociale plek.

Ook even kort over het serieuze werk. De vakken die ik nu uiteindelijk heb zijn goed. Ik ben er tevrede mee. Hoewel de werk hoeveelheid best hoog is en je heel veel kleine dingen krijgt voor punt, valt het niveau wel mee. Amerikaanse studenten bereiden bijna alles voor en houden alles netjes bij.

We gaan binnenkort met een paar vrienden een weekendtrip boeken! Dus daar kijk ik erg naar uit!

  • 07 September 2015 - 23:21

    Carla:

    Ha wat fijn om weer iets van jou te lezen. Uit alles blijkt dat je daar goed gaat gelukkig. Wij missen je hier wel ook Sofie. Wij hebben vanavond de planning van New York gemaakt samen met Jeanet, de reis is nu helemaal gepland alleen moeten we nog de esta. Dit doen wij deze week en dan zijn wij er helemaal klaar voor en kan het aftellen beginnen. Wij hebben er zin in en kunnen dan met eigen ogen zien waar jij nu vertoeft. Liefs

  • 07 September 2015 - 23:42

    Pim:

    Gelukkig zijn de vakken inderdaad goed gekomen! Als het niveau wel meevalt heb je geluk, het lijkt namelijk alsof je in een groot sportpaleis leeft! Super sjiek! Ik zou bijna zeggen; 'van de ene sportdag naar de andere'.

    En een weekendtrip, mega! Al ideeën waar jullie naar toe willen? Zal in ieder geval vast een verhaaltje over komen:). Veel plezier nog.

    Ps: Onthoudt wel welke weekenden je bezoek krijgt vanuit Nederland! Anders loop je ze dadelijk nog mis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 17448

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: