Eerste schooldag - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

24 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Vandaag waren we eerste vakken. We begonnen met het vak Algorithms. Wat we aan het doen waren zag er niet moeilijk uit maar het was een heel andere aanpak als we in Maastricht gewend zijn. Ze hebben ten eerste allemaal klaslokalen voor ongeveer 20 mensen. Je hebt echt de traditionele halve cirkels. Verder is de aanpak van de les anders. De professoren willen je leren kennen en hebben inter actieve lessen. Ten slotte zijn de uren les korter. Lessen duren maar 1 uur en 15 minuten.

De course Algorithms ging wel goed. Alleen na de les heb ik toch even gevraagd over het feit dat ik een verplicht vak niet heb gevolgd wat de basis is. Gelukkig zei ze een aantal dingen die we leren en meeste hebben overlap met een vak wat ik in Maastricht heb gehad. Ik hoop dat ze er wel iets dieper op in gaan.

Het tweede vak heet microeconomic theory. Ik heb de basis van micro al gehad en dit is het vervolg. Ze zouden dit vak meer calculus hebben dan de gewone theorie wat me wel aansprak. Hoewel ik wel nog even aan de andere termen moet wennen. Ze hebben namelijk andere begrippen aangeleerd.

Het derde vak was minder interessant. Het heet international trade. Het lijkt me een behoorlijk theoretisch vak en de professor leek me geen gezellig persoon. Hoewel ik niet op eerste indruk mag oordelen merkte ik dat ze veel en actieve participatie vereiste. Ze zal veel artikelen door sturen die we moeten doorlezen denk ik.

's avonds zijn we nog eens naar target gegaan. Dit is een soort wall mart. Ik moest nog een aantal kleine spulletjes hebben zoals een wasmand en collegeblokken. Verder ben ik erachter gekomen dat mijn vakken voor morgen behoorlijk moeilijk zijn. Ik hoop dat het mee valt. Dit zal ik morgen wel laten weten. Gelukkig kan ik eventueel nog een vak laten vallen omdat ik er een extra had gekozen. En deze eerste week les heet de add/drop week dus ik kan tot en met vrijdag switchen. We zien wel.

Wish me luck tomorrow

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 17456

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: