frat party - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu frat party - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

frat party

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

21 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Vandaag zijn we naar een fraternity party geweest. Het is zo anders dan in Nederland dit soort feestjes. Ten eerste werden we opgehaald door shuttles om naar hun huis te gaan in Richmond zelf en ze brachten ons ook thuis. Dit doen sommige leden de hele nacht.

We kwamen binnen en overal waren de traditionele red cups te vinden. Het zag er echt uit zoals in de films. Het meest aparte was nog dat alles gratis is. De shuttle, het bier, al het andere drinken, de entree. Hoe betalen ze het dan zou je denken? Nou alle leden betalen super veel geld om lid te zijn en ongeveer 45% van de studenten is lid bij een vereniging.

Alle fraternity feesten zijn open feesten en dus kan iedereen altijd naar een feest met gratis drank en alles. Sommige fraternities hebben een huis op de campus en geven daar hun feesten.

Het was een super groot huis midden in een woonwijk. Buiten merkte je helemaal niet dat er een feest was. Binnen hadden ze het hele huis verbouwd tot een discotheek. Natuurlijk werd er beer pong gespeeld. Het eindigde wel erg vroeg vond ik persoonlijk, maar misschien is dat omdat de Amerikanen pas dit weekend komen.

Het is echt als in de films!

• 22 Augustus 2015 - 19:52

Carla:

Wat leuk dat je je eerste party hebt gehad en te lezen dat het heel anders is dan bij ons. Je bent het niet gewend om gebracht en opgehaald te worden he. Groetjes tot gauw xxx

• 23 Augustus 2015 - 14:14

Pim:

Gelukkig brengen de films een reëel beeld over! Lijkt me echt vet om mee te maken hoe die feesten daar gaan! Gelukkig heb je het erg goed naar je zin!

Veel plezier nog met alle andere feestjes!