Orientation dag 1 (zondag) - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu Orientation dag 1 (zondag) - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

Orientation dag 1 (zondag)

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

16 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Nadat we een lekker ontbijtje hebben gehad zijn we met de taxi naar de campus gegaan. Het was een hele andere taxirit dan New York. De omgeving was veel rustgevender. De huizen die ik allemaal heb gezien waren super groot en hadden allemaal een grote tuin. Alles was erg ruimtelijk. Dit was dan wel niet het centrum van de stad, maar voor iets buiten het centrum waren het allemaal grote huizen. Net als de huizen in films eigenlijk. Ik denk heel vaak dat ik ga zeggen “zoals in de films” want bijna alles is daadwerkelijk ook zo als in de films.

Aangekomen op de campus moesten we ons eerst inschrijven en alles ophalen qua spullen en weer een volle map met papierwerk. We werden erg goed opgevangen want spullen werden direct aangenomen door studenten die speciaal exchange studenten stonden op te wachten. Al direct hadden we veel nieuwe mensen leren kennen die ook op exchange waren in Richmond. Erg aardige mensen!

Ze brachten ons met de auto naar onze kamer op de campus. De campus leek een mooi geheel en was ook erg ruimtelijk. Allemaal tuintjes en fonteinen en perkjes die allemaal goed onderhouden waren. De gebouwen leken allemaal op de gebouwen zoals we ze kennen van Harry Potter. Allemaal zag het er goed uit.

Het gebouw was erg groot waar ik nu de komende maanden woon. Bij binnenkomst heeft het een grote huiskamer met televisie en meer. Binnenkomst in mijn kamer zag ik dat de huisgenoot nog niet aanwezig was. De kamertjes zijn niet heel erg groot en ze zijn nog erg kaal. Je hebt een bed, bureautje, kast en nog een inloopkast. Groot is het niet, maar groot genoeg om goed door te kunnen komen. De badkamers die je moet delen zagen er normaal uit en waren wel voldoende. Ik kon er niet heel erg veel van verwachten. Ook zag ik direct de wasserette in het gebouw in de kelder.
Later in de middag heb ik mijn kamergenoot ontmoet. Hij heet Iñaka uit Barcelona. Hij lijkt me een aardige persoon en gaf een goede eerste indruk. Hij is ongeveer hetzelfde als ik en dat is wel fijn. Ik zal hem zeker goed leren kennen.
’s Avonds zijn we gaan eten in de dinerhall. Je moest met een groepje met allemaal exchange studenten samen gaan eten. Al heel snel veel mensen leren kennen ook al vergeet ik de meeste namen steeds en onthoud ik wel waar ze vandaan komen. Als snel heb ik een gezellige groep jongens gevonden uit alle windstreken, maar de meesten zijn wel Europees. Alle exchange studenten hebben een unlimited mealplan. De keuze voor eten was enorm. Je hebt er alles en het zag er super goed uit. Honger zal ik niet gaan krijgen want ontbijt, lunch en diner is inbegrepen.
Hierna zijn we in groepen naar “Target” gegaan. Dit was een hele grote winkel wat echt alles verkocht. Het was een soort Wallmarkt in mijn ogen. Je kon hier al je spullen komen die je mist op je kamer en daarna zijn we met een groep gaan chillen op het terras bij een huis op de campus.

Het was een zeer geslaagde dag op de campus en ik kijk uit naar de komende maanden!

  • 20 Augustus 2015 - 10:20

    Carla:

    Ha Stan wat fijn dat je eerste indruk van je kamergenoot goed is daar moet je tenslotte toch een aantal maanden je kamer met delen. Foto's die ik gezien heb van jou kamer is net een internaat en veel privacy heb je niet. Hoop dat je kamergenoot niet snurkt haha. Ben blij dat het je goed af gaat en dat je het goed naar je zin hebt. Het is leuk om je verslag te lezen zodat wij weten wat je daar doet. Je zit tenslotte toch een heel end bij ons vandaan.
    Groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Richmond

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 17451

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: