another day at NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu another day at NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

another day at NY

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

14 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Zoals ik al had gezegd heb ik weer de Subway gepakt naar het zuiden van Manhattan. Ik begon de dag met het zien van de Town Hall en de beruchte Brooklyn Bridge. Deze brug kon je fijn bewandelen en gaf een mooi uitzicht op het water en de stad. Ik ben nota benen wel op Manhattan gebleven en niet naar Brooklyn gegaan. Verder ben ik naar de Tower of Freedom gelopen en naar het 9-11 memorial. Dat was erg toeristisch, maar wel mooi om te zien hoe ze deze dag nog zien als vandaag. Ze hebben twee levensgrote watervallen/fonteinen op de plaats neergezet ter nagedachtenis van deze memorabele dag.

Hierna ben ik aan het water gaan zitten om even lekker uit te rusten en uit te kijken naar de Statue of Liberty en New Jersey. Er vertrokken veel veerboten en ik heb nog gekeken of ik er ook een zou gaan pakken, maar helaas was het er zo druk dat ik dat maar achterwege heb gelaten. Toen ben ik meer stads inwaarts gelopen naar Wallstreet en een mooie foto gemaakt het de Bull.

’s Avonds ben ik naar de New York Public Library geweest en het bijliggend parkje waar een spelling bee was en ik geen enkel woord goed wist zover ik mee heb geluisterd. Hierna ben ik naar het beruchte flatiron building gelopen via Broadway. Ik bedacht mij dat ik in deze paar dagen veel van New York heb gezien, maar ook dat er nog zo veel meer is wat er te zien valt. Eigenlijk waren de dagen iets te kort. Soms vond ik het ook wel jammer dat ik alleen door New York liep, maar dit weegt niet op tegen wat ik allemaal heb gezien. Het is zo’n grote en vooral indrukwekkende stad.

Morgen is mijn treinrit naar Richmond en dan gaat de reis eigenlijk ook pas echt beginnen!

  • 16 Augustus 2015 - 09:31

    Mark:

    Hoi Stan,
    Ground Zero was zeker wel indrukwekkend. Als ik de beelden van de ineenstortentende gebouwen nog voor me zie, liggen daar dus nu fonteinen.
    Was het daar ook druk met dagjesmensen?
    New York is dus booming met veel toeristen.
    Ben je ook nog door Wall Street gelopen? Gelijk wat aandelen gescoord?
    Lag toch om de 'hoek'
    Hoe ziet de gemiddelde New Yorker eruit? Fat and slumpy?

    In ieder geval up to Richmond.
    Goed gevolg aan je reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 17450

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: