dag 2 @ New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu dag 2 @ New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Stan Braakman - WaarBenJij.nu

dag 2 @ New York

Door: Stan Braakman

Blijf op de hoogte en volg Stan

13 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Dag 2 ben ik begonnen met een ontbijtje in Central Park. Het park is erg groot en er is ook veel te beleven. Niet alleen veel toeristen en New Yorkers, maar ook veel hardlopers en straatartiesten. Het bevat allerlei landschappen, zoals gras op even te picknicken en uit te rusten, sportvelden voor de meest uiteenlopende sporten, wateren voor uitzicht en eventueel een bootje huren en natuurlijk niet te vergeten Central Park zoo. Het was wel grappig toen ik de poort met de klokken herkende die voorkomt in Madagascar. Hiermee heb ik me de hele ochtend en middag mee vermaakt.

Na even gedineerd te hebben en met het thuisfront te hebben geskyped, had ik besloten om naar het zuiden van Manhattan te gaan. Daar ga ik nota bene morgen weer naartoe te gaan, maar met een andere visie. Ik ben er naartoe gereisd met de subway/metro. Het is zo typisch om zo te reizen zoals je je het altijd hebt voorgesteld. Ze zijn super handig en goedkoop om door de hele stad te vliegen. Ookal reis je maar naar de andere kant van New York, de prijs is altijd hetzelfde.

Aangekomen in DownTown Manhattan heb ik gewandeld naar en aan het water en de zonsondergang gezien van New Jersey. Niet alleen van New Jersey, ook kon ik het Vrijheidsbeeld zien op het eiland. Nog even een drankje gedaan in een chique club/bar (pier A) en toen terug met de subway naar Times square om het nog een maal van zijn gekste kant te zien. Natuurlijk heb ik de man met de gitaar gezien, maar ook de vrouwelijke variant met evenveel kleren om het zo te zeggen. Ook lopen er ongeveer alle Disney-figuren rond om nog wat bij te verdienen.

de foto's zal ik na New York allemaal online zetten want wil nu zo veel mogelijk zien van deze absurd vette stad!

  • 14 Augustus 2015 - 18:13

    Mark Van Blerk:

    Hoi Stan,

    Fijn te lezen dat de stad je zo intrigeert en herkenningspunten oplevert ondanks dat je er nog nooit was geweest.
    De metro is off course fast en on time, je ziet alleen niet alles van boven de grond.
    Maar ja, you can't have it all.
    Vandaag en morgen nog leuke dingen zien. Ben benieuwd naar je foto's.

    Hier, in de periferie van metropool Pol, gaat het zijn gangetje. Warm weer en af en toe een buitje.

    Geniet ze nog

  • 15 Augustus 2015 - 17:05

    Yvette Joris:

    Hee Stan! Wat leuk om je verhalen te lezen! Zo te horen heb je het erg naar je zin en gaat het je erg gemakkelijk af allemaal. Lijkt me heel gaaf om bepaalde indrukken te krijgen die je normaal alleen op tv ziet. Geniet ervan! En vooral blijven schrijven en foto's delen, erg leuk om mee te genieten :-) Groetjes, Yvette

  • 15 Augustus 2015 - 19:09

    Oma:

    Ha stan hoe ls het met jou. Ik heb je verhaal gelezen. Fjin dat je het naar je zin hebt. Veel plezier. Groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Stan

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 17468

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

United States of America

Landen bezocht: